piątek, 17 maja 2013

Wspomnienia z konkursu

Witajcie kochani!
Obiecywałam i jakoś nie umiałam tej obietnicy spełnić, ciągle coś...jak zwykle. Wielu z Was domaga się relacji z konkursu recytatorskiego, którą to teraz piszę!

Otóż X Powiatowy Konkurs Recytatorski im K. Wojtyły odbył się w środę. Miał on trzy odsłony dla gimnazjów, podstawówek oraz dla osób niepełnosprawnych z wtz. Jak zwykle udział wzięli uczestnicy z trzech warsztatów. Warunkiem było wyrecytowanie (bądź ewentualnie przeczytanie) wiersza Karola Wojtyły. Z naszych warsztatów wszyscy zakuli na pamięć, ale byli też i tacy, którym ciężko, choć z ogromną radością przychodziło czytanie. My nie wiedzieliśmy, że dla nas konkurs = przegląd, były więc emocje, trema. Oczywiście jury nam sędziowało. Podczas imprezy zostaliśmy poczęstowani pysznymi kremówkami (uwielbiam). Nie napisałam, że na nasz konkurs specjalnie przyjechał kolega Karola Wojtyły ze szkolnej ławy - p. Eugeniusz Mróz! Przeżycie niesamowite, bo ja bardzo pragnęłam spotkać się jeszcze z naszym Papieżem Janem Pawłem II, a tu taki zaszczyt, spotkałam się z Jego Kolegą. Kiedy to komisja udała się na naradę my mogliśmy zadawać gościowi pytania na temat jaki Lolek był w młodości oraz jak to jest mieć kumpla Papieża. Powiem, że pan Mróz mówił wiele ciekawych rzeczy i nie ukrywam, że chwilami to wzruszenie chwytało za gardło. A kiedy na koniec zaśpiewaliśmy wspólnie Barkę, to chyba nie było osoby, która nie sięgałaby po chusteczkę. Po prostu tego bliskiego, niesamowitego spotkania i emocji nie da się opisać.
Dlaczego przegląd a nie konkurs? Ponieważ, jak już wspomniałam poziom był różny. My recytowaliśmy na pamięć, ale było kilku uczestników, którym z trudem przychodziło czytanie, a bardzo chcieli wystąpić. I to komisja zadecydowała, że wszyscy zasługują na jednakowe nagrody. Dostaliśmy książkę Papieża Benedykta XVI, dyplom, oraz pamiątkowy dyplom z dedykacją od pana Mroza. 
Naprawdę ten dzień był pełen emocji, ale i bardzo udany.

Myślę, że w pełni opisałam wrażenia z konkursu.
Pozdrawiam Was serdecznie , cieszcie się weekendem!!

2 komentarze:

Nadwrażliwiec pisze...

Cieszę się, że masz tak pozytywne wrażenia :) Pozdrawiam :)

Kaśka pisze...

Rzeczywiście, to musiało być niesamowite przeżycie ;)
Życzę więcej tak cudownych chwil ;) I gratuluje ;)